01 januari 2017

Julkulor m Adventure Time tema !

2016 års sista broderi o pyssel blev ett gäng julkulor i plastic canvas med motiv från animeserien Adventure Time som min bror älskar... Det smidiga med att göra hängen på plastic är att man bara behöver limma på ett bakstycke (jag har använt vit filt o limstift) så är det klart ! Tråden är svart björntråd då mina glittriga o finare trådar var för tjocka.. Nå detta kommer hålla perfekt iaf :) Inspiration hämtad från pixelart av karaktärerna.

Kungen ser lite blekare ut än han är, svårt att fota dom tillsammans ! 


Först klippte jag ut dom med 1 rutas marginal (så nära det går) o satte fast tråden att hänga i. Eftersom det var jämnt antal la jag den så den hänger fram på framsidan, på det sättet slipper man också att bakstycket sku få för sig att börja lossna för att man drar i tråden. Visst kulorna lutar lite men det var så lite att jag tyckte att det inte gjorde nåt, o kom inte på nån bättre lösning än det här ändå. 
Sedan strök jag limstift på filten o tryckte fast kulorna (för att minska mängden lim, fastnar otroligt mkt mer om man stryker mot baksidan av broderiet o det kommer inte hela vägen ut i kanten heller). När det torkat på lite är det bara att klippa rent igen. Och voilá så har man färdiga julkulor eller vad man nu har gjort ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar