26 januari 2017

Broderat på kort till Alla Hjärtans Dag

Jag spann vidare på det här att brodera på kartong/papper. Ta valfritt hjärtmönster, "LOVE" hittade jag men de andra bokstäverna improviserade jag. De olika färgerna tyckte jag gjorde tonen lekfull istället för romantisk :)

Blev väldigt nöjd med resultatet !!

Såhär ritade jag upp mitt mönster med blyerts, det var lite lättare att rita kryss än bara prickarna för hålen. Suddade ut blyertsen men det blev inte perfekt för lite av den röda färgen blektes.. Idealiskt om man kunde skriva ut sitt mönster, tejpa m washitape på kortet o pricka ut hålen därifrån för att få det riktigt rakt o snyggt.. Men så tycker jag det är lite charmigt ändå när det är lite snett ;)

De pyttesmå garnnystan jag använde. Av bomull tror jag ? Märke DMC. Ännu ett fynd från 2ndhand, inte kunde jag låta sådana bedårande trådar ligga ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar