02 juli 2016

Mina första handfärgade tyger !

Har införskaffat mina första handfärgade tyger ! Eller ja, fästmannen köpte dom åt mig ;) De är båda i 16 ct aida och från Chromatic Alchemy (dom finns även på fb).


Det första tyget heter Cirrus och är en "second" för det finns några färgprickar i ena kanten och såldes därmed billigare (varje månad kommer det upp en försäljning utav seconds vilket är blandade tyger o färger med diverse små skönhetsfel som säljs lite billigare, man får skriva upp sig på de man är intresserad av o sen lottas det slumpmässigt vem som får lov att köpa den biten). Jag har inte direkt haft något projekt planerat men varit sugen på att testa handfärgat ett tag nu.. Och så fick jag turen att få köpa denna fantastiskt fina bit :)

Cirrus från Chromatic Alchemy
Sen ville jag även köpa tyg till Always & forever-hjärtat som jag köpte i julas när jag ändå beställde. Jag fick hjälp att skapa overlays där jag kunde se hur designen skulle se ut på ett antal olika tyger. Det hjälpte mig att välja Aether som påminde mig om en romantisk solnedgång med det mjuka blåa och rosa ! 
Aether från Chromatic Alchemy
Förutom att tygerna är vackert färgade så kom de även sicksackade o snyggt strukna o luktade dessutom oförskämt gott ;) Upplevde bra service o hjälp o paketet anlände ganska så snabbt. Kan definitivt tänka mig att beställa från dom igen. Finns ju dock många på fb som färgar o säljer tyger att brodera på :)

(OBS bilderna gör definitivt inte tygerna rättvisa.. Aether är mer rosa än vad som framgår. De är såå vackra  !)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar