03 juli 2016

Kumihimo-armband

Alltså det är lite beroendeframkallande att göra dessa, jag gillar sånna här repetitiva grejer för man kan liksom gå in som i trans medan man håller på. Bäst gillar jag låset med en pinne man stoppar in i cirkeln. Magnetlåset var alldeles för starkt för att man ska kunna öppna det själv med en hand (!), jag klarar det knappt med två när jag inte ens har det på mig. Lite svårt att estimera längden på det färdiga armbandet, ibland är det svårt att få in dom i låset så då får man liksom klippa av en gång till o då blir det kortare.. Den gröna blev tajt på mig, den med mörkrosa sitter fast o bra, de tre med favolåset är lösa o bra i typ min favoritlängd på hängande armband, medans det gråa blev lite för långt.. Men den var tänkt till mamma o hon har tjockade handleder än mig så den kanske sitter bra på henne :) Nu följer bildbomb på alla armbanden !










Materialen är som sagt köpta från Pagoni på Symässan i Malmö tidigare iår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar