23 juni 2016

Bokmärke från barndomen

För att fortsätta bokmärkestemat haha.. Hittade det här bokmärket som min mormor broderat åt mig <3 Hon har varit borta i snart 10 år så alla minnen av henne är så värdefulla såklart.. Även mormor som lärde mig brodera !

Som synes är tyget inte aida utan någon form av linneväv (på engelska pratar vi om evenweave och linen, skillnaden är att linne har ojämn tjocklek på trådarna). Man broderar iaf över 2 trådar på detta tyg o det var så jag lärde mig :)


Ja, detta är ju inte något jag själv har broderat men det är en bild jag vill spara för det är ett kärt minne men också för att visa ännu ett sätt att skapa ett bokmärke på ! Som jag sett i utbytet så finns det väldigt många sätt att avsluta dom på o inspiration är alltid roligt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar