21 mars 2016

Virkade kattleksaker

Tyckte det var dags med lite nytt till katterna :) Kattmynta köper jag lös i påse på Ica Kvantum eller Maxi, kostar typ 11kr för en påse. Jag lägger alltid myntan i en bit gammal strumpbyxa o knyter om så den inte läcker ut (de blir dåliga i magen av att äta det). Tänk på att fästa alla trådar väldigt noggrant !
Frihandade en kyckling till min misse, med tanke på påsken som är runt hörnet.. :)
En ganska så stor sprättkorv till Sötis, ett format han uppskattat tidigare :)
Bläckfiskmodell till Musen, hon älskar att haka fast leksaken i en klo o sen sitta o slicka på den så den blir helt tovig haha
Missen var extremt ivrig medan jag höll på att virka o lämnade mig knappt ifred, fick inte ens göra några ögon för han kom o snodde den :P MEN sen var den inget roligt tydligen o han totalignorerar den.. Gick bra att stryka kinderna mot den om jag höll i den, kurrade o ryggen gick i vågor <3 Men han bryr sig inte alls om den nu, haha ! Katter alltså :) Får hoppas Mus o Sötis gillar sina bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar