22 september 2015

Gulligt Halloweenspöke o favoritdesigners

När bästa cross stitch designern Durene Jones la upp detta mönster så var jag ju bara tvungen att testa det ! Återigen på svart aida 18ct. Hade inte de rätta DMC-färgerna men tyckte det blev rätt bra ändå ! Var speciellt skeptisk över de gråa nyanserna men det ordnade sig.

Med katten som bakgrund eftersom han är svart :P
Durene skapar så fantastiskt fina mönster, hon är frekvent med i stitchingtidningar o lägger upp i sin egen etsy-shop, hon lägger även ut jättefina gratismönster på sin fb väldigt ofta ! Väl värd att följa om man håller på med korsstygn. En annan av mina favoritdesigners är Michaela Learner på Cross Stitching Guild, väldigt många otroligt fina mönster och även hon generös med gratismönster !

Såhär blev den efter inramning i hoop frame (köpt på 2nd hand). Den är mindre än min handflata o väldigt gullig :) På baksidan vek jag in tygbitarna o fäste med 2 nålar sålänge, ifall jag orkar sy ihop det nån dag eller kanske bara lämnar det som det är !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar