21 september 2014

Virkad kattleksak i form av morot ^^

För att komma in i virkningen igen så drog jag fram min gamla amigurumibok av Mia Bengtsson och gav mig på moroten eftersom jag faktiskt hade orange garn ! :) Minns inte garnets namn nu men det är akryl iaf. Eftersom jag inte virkar bara för nöjes skull utan vill att det ska komma till användning så fick moroten bli en kattleksak så jag stoppade i kattmynta också :P Kattmynta kan man köpa på tex Ica Maxi, och jag stoppar den alltid i en bit strumpbyxa som jag knyter ihop för att det inte ska läcka ut !


Mamma skickade en bild på Sötis med moroten :D haha ! 

2 kommentarer:

  1. Hej !

    Jag undrar om du kan maila det morots mönstret till mig,

    jag jobbar med något som heter Navigatorcentrum (vi jobbar med att hjälpa ungdomar som hoppat av skolan) och vår Maskot ska vara en morot. och jag har letat och letat efter mönster till en fin morot men inte hittat någon :(

    så hade varit jätte jätte snällt om du hade kunnat maila det mönstret till mig :)

    Maila till;
    Linnea_Nilsson@hotmail.com

    MvH Linnea

    SvaraRadera