21 september 2014

Testar stickring / quick knit för första gången !

Fick lust att testa på att använda quick knit (stickring) för första gången i helgen. Garnet är multigarn från Netto, 80% akryl o 20% ull. Tjockt och mjukt :) Annars är nog ett bra garn Molly från Järbo till just detta :) Har köpt ringen på Panduro en gång i tiden, följde med instruktioner, finns faktiskt lite olika "maskor" man kan göra med ringen ! Men jag körde på standard/enklast möjliga ifrån minnet :) Gick lite segt först men gick snabbare när jag fått in rytmen liksom. Tyckte det var lättast att hålla ringen upp o ner, och dra till varje ögla lite så det inte blev för hårt, för då blir det omöjligt att dra dom över pinnarna ! 


Såhär långt räkte ett nystan.. Helt så lagom storlek till armvärmare / torgvantar upptäckte jag ! Skulle ha använt det till sånna ifall jag hade haft ett till matchande nystan, men nu hade jag 4 nystan i olika färger..



Var ganska så roligt och lätt att göra medans man tittar på något, resultatet blev mycket jämnare och finare än jag trodde jag skulle kunna få till ! Har nog testat med för tunt garn förut ! Nu blev det så att jag drog upp det igen för att kunna göra klart en mössa jag började på, eftersom jag ändå inte hade ett matchande nystan.. Synd för det skulle varit himla mysigt som armvärmare :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar