27 april 2014

10 day SAL

WIP: Årstavla 2013, designad av Kirsten Malmborg (köpt från Ateljé Margaretha)

Day 1: 366 sts

Day 2: 534 sts
Day 3: 310 sts

Day 4: 308 sts

Day 5: 369 sts
Day 6: 201 sts

Day 7: 355 sts

Day 8: 174 sts + b/s


Day 9: b/s

Day 10: 488 sts (det turkosa)

En utmaning/stitch-a-long med min korsstygnsgrupp på fb, som löpte mellan 26/4-5/5, där man fick delta med valfritt projekt och att räkna sts (stitches, antal stygn alltså) var frivilligt. Deltagandet var effektivt för att få min tavla klar, och det var roligt att stitcha, även b/s (backstitch, alltså efterstygn) var roligt eftersom det var i fyra olika färger och på lite isolerade platser så det kändes lätt att göra lite i taget.. Så ja, rolig att stitcha och väldigt nöjd med resultatet :) Hoppas den blir fin i guldramen som följde med ! Ser fram emot att få hänga upp den här varje jul, nog det första stitchade juldekorationen jag gjort (eller gjort klart iaf). Får se om jag fortsätter att göra dessa årligen, hade ju varit en rolig grej och dom är väldigt fina, men hur många små tavlor orkar man hänga upp varje jul ? :P Får väl se hur det blir :) Lägger väl upp bild när jag väl fått den strykt och inramad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar