14 oktober 2013

Keep calm and cross stitch

Var bara tvungen att göra den här när jag hittade detta gratis mönster ! Det är så sant att handarbete skänker lugn - jag skulle vilja säga att det fungerar som terapi !!

Jag tyckte denna passade att ha på min vägg av flera anledningar.. Det andra jag har uppe är citat, så den passar in tema-mässigt, och så känns citatet väldigt sant och talande. Jag gjorde den i färger som matchar min nuvarande inredning (mörklila tema) - fick dela upp det i tre färger eftersom jag inte hade tillräckligt med floss för att göra det i samma, men jag tyckte det blev fint ändå med olika ! Och så är det mitt första broderade alster att komma upp på väggen :)

Nu ska den bara strykas och monteras i någon ram, men orkade inte vänta tills dess innan jag la upp den ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar