02 september 2013

Utmaning !

Jag har en utmaning framför mig i höst.. Broderitavla "Lockande ögon" från Margarethas.
Får erkänna att jag undrade vad i helsike jag gett mig in på när jag såg mönstret... Detta är en LITEN bit av EN av de NIO sidorna med mönster.. Hjälp !!!
Men det ska bli roligt att ta mig an det. Jag tycker tavlan är sjukt vacker och jag kan liksom redan förnimma den stolthet man måste känna över att ha något sådant på väggen, när man vet att man själv har gjort varenda litet stygn på den.. Väntar dock på svar från Margarethas ifall det är 3 eller 2 delar av tråden som skall användas, det står nämligen olika i den engelska och den svenska beskrivningen.. Men jag ser fram emot att påbörja tavlan, med skräckblandad förtjusning ;)

1 kommentar:

  1. Jättesöt bild! För en tid sedan har jag tecknad av en liknande bild med färgpennor, skall skanna in den och visar åt dig... Lycka till med din utmaning!!!

    SvaraRadera