06 maj 2013

Nagellacksblommor: lila & rosa

Jag var ju bara tvungen att göra fler nagellacksblommor ! (Guide finns här om man missat det). Väldigt roligt pyssel :) Min mamma var så snäll att låna mig två nagellack och det var spännande att se hur dom skulle bli ! Men först tänkte jag visa hur själva ståltrådsramen till mina blommor ser ut innan jag sätter på lacket. 
Blommor av ståltråd, redo att målas med nagellack :)
Just det jag testade en annan ståltråd också, en svart som var liiiite tunnare än den silvriga och därmed också mjukare. Kanske kan man tycka att den är lättare att jobba med då den är väldigt lätt att forma, men kanske också lite för lätt då så den blir mer ömtålig. Så kan man ju experimentera också lite beroende på vad man sen använder för färg på nagellacket. 
Nygjorda nagellacksblommor i lila och rosa
Den lila färgen tycker jag är heeelt fantastiskt läcker !! Gillar att den är glittrig, men inte lika genomskinlig som mitt pärlemolack. Den svarta blomman satte jag rosa lack på och det blev nog bra med lite mer kontrast, fast det kanske är en smaksak. Och så kom jag på att om man tippar runt blomman lite så sprider det överflödiga lacket ut sig över bladet istället för att samlas längst nere i botten som en klump. Kanske smaksak det också? Men för dessa glittriga lack tyckte jag det funkade jättebra då det liksom blev lite mer jämt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar