26 maj 2013

Mors dag

Grattis till alla mammor idag <3
Vi har firat med lite presenter och blomma och frukost på sängen, och varit ut till ett Gästis och ätit. Måste dock säga att mammas mat är bättre, men det tar ju tid och energi att laga till fancy middagar och sen är det trevligt att få komma ut och uppleva något nytt ställe då och då ! Idag av alla dagar ska ju "mor" avlastas :)

Tänkte mest lägga upp bild på inslagningen jag gjorde :)
Presentinslagning med virkade detaljer.
Lila silkespapper (återbruk!) och virkade detaljer: kedjor av luftmaskor, liten rosett och en liten blomma som jag improviserade.. Blev ganska nöjd med bladens form. Ring av luftmaskor, fm hela varvet, sedan hade jag först (fm, 3st) i en maska och sedan (fm, sm) i nästa maska [bladet är alltså uppbyggt över två fm] hela varvet runt. Blev 5 blad på min, jag tyckte det var ganska lagom. Ville ha det öppna hålet i mitten för en gångs skull :) Jaja - absolut inget avancerat, men små detaljer som gör presenter mer personliga och i mitt tycke lite mer festliga än presentsnöre ! (nog för att det kan vara vackert också såklart..).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar