11 april 2013

Regnbågsfärgad nyckelringsfilur - Albert-style !

En nyckelring jag gjorde till en kompis - hon är heltokig i ALLA färger, helst på en gång, som regnbågen, alltid glada fina färgkombinationer. Så när jag återhittade ett gammalt effektgarn, en vit tråd med små toffsar i regnbågens färger, så var jag liksom tvungen att göra något till henne med det.. Och eftersom jag precis börjat med amigurumi så blev det en liten filur i Albert-style enligt mönster från denna boken av Mia Bengtsson. Effektgarnet var väldigt tunt så jag virkade även med en tråd vitt akrylgarn, var dock ett helsike att virka med pga de små toffsarna på effektgarnet så var det praktiskt taget omöjligt att repa upp.
Nyckelringsfilur i Albert-style.
Nyckelringarna med liten kedja på köpte jag från Panduro.

2 kommentarer: