26 mars 2013

Påskkort med blandade material

I år blev det bara ett handgjort påskkort pga tidsbrist, till pojkvännen då såklart :) Experimenterade lite med kartong, papper, garn och knappar och blev väldigt nöjd med resultatet. Såhär såg det ut, in the making:
Påskkort under konstruktion.
Och såhär blev det färdiga kortet...
Färdigt färgglatt påskkort i blandade material :)
Jag blev väldigt nöjd med blandningen av material och klara glada färger. Kanten är virkad, jag la upp en lång kedja med luftmaskor och sen smygmaskade jag tillbaka. Fästes med limpistol, likaså med knapparna. Bokstäverna är färdigtrycka från ett skumark och var självhäftande (från TIGER, fick dom i present för längesen). Basen till kortet är en bit kartong och formen är ifrån en ask med Mozart-kulor, ganska lagom form för kort och lite roligt med det kantiga tyckte jag just då.. Jo men jag blev faktiskt nöjd med det här experimentet, och det är inte ofta jag känner mig nöjd ! :P

Använde Fotor för att göra kollaget - väldigt nöjd med sidan ! Smidigt och stor valfrihet, lätt att använda. Rekommenderas !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar