26 mars 2013

Kattleksak - boll med spiraltentakler

Man kan ju inte besöka en kattunge utan att ta med en egengjord leksak, eller hur ? :) Så när jag och pojkvännen skulle till pappa gjorde jag dessa två leksaker till deras nya kattunge, en helt underbart söt liten tjej av rasen sibirisk katt. Litet lurvigt busfrö är hon allt :P Supergosig ! 
Leksak in action. Busfrö ! :)
Nästan posar med leksaken här hehe :P
Att döma av bilderna så tror jag den blev godkänd :P Jag gjorde dom enligt den modell min kise gillar mest - boll med spiraltentakler. Helt improviserade och virkade i först fm sedan stolpar, tentaklerna görs genom att lägga upp en lm-kedja och sedan virka tillbaka 2 fm i varje maska. Garnet är Molly, från Järbo. Ett tjockt och mjukt garn, går supersnabbt att virka i. Hade dock inte alla mina handarbetsprylar hos mig så fick lägga in kattmyntan i vanlig strumpa istället för strumpbyxa, kombinerat med det tjockare garnet så blev dom nog inte så doftiga som tidigare leksaker. Ska tänka på det i framtiden :)
Kattleksaker i modellen "boll med spiraltentakler".
Här finns lite videos på lilla busfröet ! Så roligt att titta på kattungar leka, så mycket energi !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar