27 mars 2013

Improviserad blomma till nyckelring

Det här med att improvisera är något jag inte känner mig riktigt trygg med.. Men så en kväll häromdagen blidde det en liten blomma.. Improviserad efter principen om symmetri (göra likadant på alla ställen) som jag "lärde" mig i boken med virkade snöflingor (kanonbok !!). Eter att ha virkat ett par snöflingor så kommer man liksom in i konstruktionen och de flesta har väldigt liknande bas. Men nu var det alltså en blomma och den blev såhär..
Liten improviserad blomma.. 
Jahapp, långt ifrån perfekt men var ganska rolig att göra och jag tycker nog den blev ganska söt :) Passar fint som liten nyckelring, därav den lilla hanken i toppen. Gjord i bomullssnöre från TIGER. Verkligen oskönt att virka med dock, väldigt hårt och sliter på fingrarna, så ska nog ha det till enbart makramé som var grundtanken.. Idén om nedtagen från yttervarv till inre varv fick jag från den här vackra blomman :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar