04 mars 2013

Fiffilur

Ja, nu är det iofs snart 2 år sedan jag virkade den här fiffiluren, ett av de första projekten jag tog mig an då jag tagit upp virkning igen ! Men syftet med min blogg är ju att vara ett arkiv över de saker jag gjort, så då får lite äldre saker komma med också. Och han hänger fortfarande framme, min pippi :) Mönstret till fiffiluren finns här hos Pysselstugan. Och så kan man kika in hos Fiff som är inspirationen till dessa fåglars namn <3
Ett montage över monteringen av min fiffilur.
Färdig fiffilur !
Närbild på baken och dom fina detaljerna :) 
Ja, nog tycker jag han blev fin alltid men det var ett himlans jobb med att fästa fast alla detaljer, haha ! Har nog lite mani på att fästa för mycket som det nog syns i montage-bilden.. Ögat och mitten på cirklarna är gjorda med en fransk knut förresten. Nu är väl fiffiluren inte en påsk-grej egentligen, men den passar ju faktiskt ypperligt just till påsk om man anpassar färgerna lite. Det är ju ett väldigt fint fågel-mönster tycker jag ! :) 

4 kommentarer:

  1. Så fin fiffilur! Så vackra färger du har valt, passar bra till påsken! En sådan skall jag också göra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3 Ja den kändes lite relevant nu till påsk :D Blir spännande att se hur din blir :)

      Radera
  2. Vilken jättefin fågel och vad bra den passar nu till våren och påsken. Ha det bra Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja jag tyckte också han passade fint nu :)

      Radera