25 februari 2013

Pastelliga pärl-ägg

Deltar i en online pysselkväll på Mönsterarkivets facebook med temat: PÅSKPYSSEL ! Wihoo :D

Upptäckte till min fasa att mitt gula garn var slut (eller försvunnet, man kan aldrig så noga veta).. Men inte hänger vi läpp för det ! Det finns ju andra vackra och påskiga pasteller att använda :) Kom dock på en idé som inte involverade garn, med inspiration från en tjej i fb gruppen som gjort så fina luffarslöjdade änglar. Det blev ett ägg, format av ståltråd och sen dekorerat med pastelliga pärlor fästa med ljuslila smyckeswire !
Pärlor + ståltråd/smyckeswire
Ägget mäter ca 8 cm på höjden. Väldigt gulligt tycker jag, och något annorlunda till mitt påskris ! Första gången jag jobbar med ståltråd och har inte använt så mycket pärlor tidigare heller. Den ovala formen var lätt att få till genom att vira 3 varv (silvrig) ståltråd omkring ett lagom stort runt objekt och fästa början och slutet runt varandra, när man lyfter av det så formar dom sig nästan automatiskt till en oval - inte mig emot ! :P Så kan man ju dra och forma den lite allt eftersom också :) Upphängningen är ljuslila sytråd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar